Veure totes les notícies

Notícies

Dijous, 25 de febrer de 2010

La plataforma SINC difon INMA

Valoració dels efectes dels suplements d'iode a la funció tiroidea materna. Aquest és el titular de l'article de la plataforma SINC vers l'estudi creat per Marisa Rebagliato, primera autora de l'estudi, investigadora del Projecte INMA i coordinadora de la cohort de València. Com s'explica a la notícia, la investigació es va publicar al darrer número de la revista 'Epidemiology', on es valora la ingesta d'iode en aliments, sal idodada i suplements vitamínics, així com la 'ioduria' (iode contingut a l'orina) en 1.844 dones embarassades de les províncies de Gipuscoa, València i Sabadell, al període comprès de 2004 a 2008. L'objectiu d'aquesta investigació era el d'analitzar la relació de l'estat nutricional d'iode i la funció tiroidea en el decurs de la primera meitat de l'embaràs.


Un estudio bàsic
L'article desenvolupat pel SINC comença amb una declaració de Marisa Rebagliato: "un estat nutricional d'iode correcte previ a l'inici de l'embaràs i durant el mateix esdevé essencial per mantenir una correcta funció tiroidea a la mare i afavoreix la maduració cerebral del fetus, i el desenvolupament pscicomotor del nen". És per aquesta raó que es destaca la necessitat de fomentar el consum universal de sal iodada per a garantir una bona nutrició d'iode molt abans de l'embaràs.